Mitt 2010..

2010

Mitt 2010
började efter en mycket härlig nyårsafton med härliga vänner. Raketer, skålning, kramar och skratt! Vi välkomnade 2010 med glada miner och ett glatt humör.
I Januari påbörjade vi vår sista termin som nior.. vilket medförde mycket stress efter att nationella satte igång, betyg skulle det jobbas för, samtidigt skulle första Gymnasievalet ske osv.
Men det medförde mycket kärlek också, min klass 9D har aldrig varit så sällskapssjuka som vi då var.. vi satt ju på varandra under rasterna nästan och inte kunde man undgå att alla iallafall skulle sakna varandra lite. Kärleksdagarna för oss nior på skolan for förbi någon gång i Maj och i Juni så gick vi ur Högstadiet i Sandared, vi åkte alla ut till torpa senare på kvällen och hade världens finaste stund med lärare och varandra.
Har aldrig uppskattat mina tre år på Sandgärd så som då.
Stockholm, jag blev 16 år, fina stunder med vänner, fotbollsäsongen, och mycket mer är bara några saker att nämna som gjorde min vår grym!
Jag hade ett kick-ass sommarlov, med familj, vänner & bekanta, många dagar på tjörn, varberg med tjejerna och kräftfestivalen kan vi sammanfatta sommaren med. Självklart hann jag göra mycket annat, men allt kan jag inte nämna.. då kommer jag få hålla på i evigheter. Vi flyttade även till ett hus med mamma och staffan och numera bor jag granne med min fina vackra vän felicia varannan vecka.. kan inte bli bättre!
I Augusti så böjade jag första året på Sven Erikson Gymnasiet och linjen Samhäll/Ekonomi. Ny klass, nya vänner, EK10B kallas vi, eller Glitter och Glamour klassen som våra mentorer kallar oss!
Vi nollades.. vilket var riktigt kul och det är en dag man aldrig glömmer!
Jag har fem terminer kvar, vilket innebär 2 & ett halvt år. Men jag tror att jag kommer ha tre riktigt bra år!
I höstas så var vi proppade med plugg och som nyägare till Macbooksen som vi blev så var iallafall min kalender på datorn full av gröna markeringar som innebär Skolarbete, Oktober månad var nog något av den värsta månaden under året..den dödade. Inlämningar, prov, glosor osv. Men klarade mig igenom stormen och lever än!
Men min höst har inte varit så trist som hösten ibland är.
Den har varit, mysig, fin och sällskaplig. Har hängt med mina favorittjejer istortsett varje helg.. och jag klagar inte! Vi behöver den tiden nu när alla gör olika saker om dagarna, när vi inte längre går på samma skolor och i samma klasser.
Ni är mina ögonstenar tjejer, och jag skulle kunna gå genom eld för er!
Så kom vintern.. kallast på åratal! Och det är den ju än.. snön låg på marken redan i november och jag hade inte ens en vinterjacka vid det slaget?! ja det var kallt, extremt kallt. Det har varit Jul på Liseberg med båda familj och vänner, myskvällar på mitt rum med värmeljus, sena nätter framför skype osv.
Snön ligger kvar, det sista på julskinkan är kvar, alla julklappar är öppnade, Jag HAR en vinterjacka, nyårsklänningen hänger i garderoben, och det är fortfarande kallt.
Och nu står 2011 runt hörnet. Nu är det snart dags för ett nytt år och jag har sagt det varje år,
men såpass mycket vet jag att 2011 kommer bli MINST lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0