.

Allt 2009 hade att erbjuda oss.

år 2009 håller på att lida mot sitt slut och enligt mina tankar känns det som att vi har hunnit med en massa saker och jag ser fram emot 2010. Det är det enda som känns udda och konstigt att skriva.. 2010, det flyter inte genom fingrarna lika lätt, men antar att man vänjer sig.

Under 2009 har jag upplevt mycket med både vänner,familj och mina närmast sörjande.
Januari började med en riktigt trevlig och mysig nyårsafton och natt med tjejerna hos viktoria!
Morfar höll sig kvar på jorden med nöd och näppe.
Vi hann med ett riktigt roligt konfirmationsläger på öckerö med världens härligaste konfirmationsgrupp!
Och den 31 januari STARTADE JAG MIN BLOGG, JULIACKARLSSON.BLOGG.SE, snart ett år och jag skriver än!

I februari flyttade mamma till en större lägenhet där vi håller till varannan vecka fortfarande!
Vi var i stockholm över alla hjärtans dag, och tänk att världen var så liten just då att jag mötte våran alldeles egna Lucas Liberg bland gator och torg!
Jag gjorde även mina första slingor i mitt orangea hår som idag är brunt! Med tiden hinner man förändras har jag insett.

I mars var vi på skidsemseter i Barnäs med Annica och hennes barn! Riktigt kul!
Jag firade mina 15 bast och bjussade tejerna på glass!
Även Viktoria och Hanna firade av sina 15 år i mars!
Vi hade även en och annan rolig svenska lektion med Matiss och skolan slog på stort och anordnade ett poetry slam för oss åttor!

I april spelade vi påskcupen såklart!
Rebecka och Felicia firade 15 år i denna månad!
även natanael forsström fyllde 15 år!
Vi hade även världens roligaste elevensval med hundkurs i tre dagar!
Sen åkte vi på ett nytt konfirmationsläger som även var det sista!

I maj blev det bestämt att även jag skulle en dag få ge mig ut på gatorna med moped.
Världens härligaste konfirmationsgrupp konfirmerade sig den 17:de maj. Vi var helt enkelt bäst, och det bästa var att vi fick göra det tillsammans, vi som umgås. Guld värda är ni allihopa!
Jag blev ägare till min Nikon som fortfarande bilxrar och knäpper fina bilder när jag vill.
Jag avslutade två veckors prao på Gothia Reklam Foto.
Jag fick allergiska besvär och drabbades utav något som kallas nässelutslag, vilket jag kämpade mot hela sommaren nästan, har alrig varit hos läkare och ätit så mycket medicin i hela mitt liv. Nu visar det sig att jag är gräsallergiker.
Vi hade släktmiddag på pappas sida!
Och min kära vän Gabriella Uddh firade 15 år!

Under juni månad höll jag till på tjörn den mesta tiden!
Men vi hade även en heldag på djurparken med alla C & D klasser!
Och såklart hann vi med skolavslutningen och sommarlovet stog bara runt hörnet!
Vi firade midsommar på tjörn som alltid gjorts.
Under juli månad dog även våran "king of pop" Michael Jackson, den 25 juni.

I juli drog vi ut på äventyr i england! Turen gick mot london och vi hann med allt, verkligen allt, London Eye, och alla dessa turistsaker man bara måste uppleva, men även shopping såklart!
Jag fick även mitt moppekörkort och var redo att kasta mig ut på vägarna!
Bröderna spelade Gothia så höll till där en del!
Jag höll till på tjörn ett bra tag och åkte sedan vidare till grebbestad och tanumstrand med mamma,staffan & bröderna!
Och som jag värderar högst firade 12 år, stora killar och jag älskar er mer än någonsin!
Det blev en och annan torsdagskväll med såklart, får ju inte glömmas bort!
Lucas Liberg fyllde 15 bast!
Samt min kära vän Rebecka Strokan firade 15 år, våran mest frispråkiga tjej i klassen, och våran trogna volleybollmedlem!

I augusti tvingade jag mig med på en tur till bröderas cup i helsingborg, då vi lämnade lägenheten kl 5 på morgonen var jag trött efter en grillkväll på familjen uddhs altan med tjejerna!
Jag mamma & malin var på madonnas konsert på ullevi, Ofröglömligt står det ristat i mitt huvud!
Det blev många turer till göteborg, både för shopping och göteborgskalaset med tjejerna.
En tur till liseberg för att fira av ett fantastiskt sommarlov!
Vi började nian, och plötsligt blev vi 9D med en ny mentor!

i september fyllde våran lisa 15 år!
Det blev picknik på svarthall och mysig kväll hos lucas med felle och adam med!
Det blev en och annan filmkväll och mys med vänner och bekanta!

Oktober bjöd på en helt sjukt rolig och minnesvärd resa till smögen med mina absoluta favorit tjejer!
Många skratt och händelser! Även den oförglömlig.
Jag gjorde en omändring på bloggen och tog bort musiken och satte dit en klocka, och den tickar på än!

November hade saker att bjuda på den månaden med!
Vi firade halloween bella, ett underbart gött gäng tjejer! Sjukt roligt!
Vi köpte en ny dator, som fungerar heeeeeelt galant bra!
Vi spenderade en hel helg inne på mariedalcup.
Skolkörens medlemar och forna medlemar gick på musikalen RENT i alingsås.
Den årliga volleybollturneringen spelades där laget hade hårdrock som tema!
Och den sista november påbörjade jag världens roligaste prao på Eest!

Och nu december, årets sista månad, årets tolfte månad. Månaden som innehåller två högtider svenska folket uppskattar mest. Julen och Nyårsafton.
Vi kämpade till oss en andra plats i BUA-cupen för F17.
Vi anordnade ett luciatåg som verkligen fick mig att rysa!
Och vi kan inte glömma att se tillbaka till julcupen, Där vi även vann utklädnaden iår, det är så våran klass kommer stå skriven i böckerna. Som klassen med mest fantasi när det gäller att klä ut sig. Det är det folk kommer komma ihåg oss för!
En fin julavslutning och sen sprang vi på jullov! Som fortfarande inte är slut.
Jullovet har erbjudit mig en massa saker. Göteborg, shopping, presenter och allt det där.

Men det viktigaste av allt. Jag har fått uppleva ett toppen år med mina vänner, min familj, min klass och ja, you name it. Ni är alla dom som förgyller min vardag, sätter en extra twist på vardagen och gör det så mycket roligare att gå till skolan. Jag känner att jag kan säga att,utan er är jag ingenting!
Att ni läst min blogg och flöjt mig under snart ett års tid tycker jag är riktigt kul, och att ni fortfarande håller i!

Nu hoppas jag på att 2010 blir lika bra som 2009, lite fett nice, lika chill, lika retarded, och allt det där ni vet vad jag snackar om!
Och helt klart att det blir ett lika bra blogg år, om inte bättre!

Puss på er alla supergoa läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0